موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

آیه پنجم سوره قصص می‌فرماید :

و نرید ان نمنّ علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین

یعنی اراده و مشیت ما بر این قرار گرفته است كه بر مستضعفین را زمین منت نهیم و آنها را مشغول مواهب خود نماییم و آنها را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم (و نمكن لهم فی الارض) و آنها را نیرومند و قوی و صاحب قدرت و حكومتشان را مستقر و پابرجا سازیم و به فرعون و هامان و لشكریان آنها آنچه را از سوی این مستضعفین بیم داشتند نشان دهیم .

 از اول آیه پنجم سوره قصص تا آخر آیه ششم چندین بار جمله فعلیه در غالب فعل مضارع به كار رفته است : «نرید ، نمن ، نجعلهم» كه دو بار تكرار شده است «نمكن و نری» تمام جمله فعل مضارع است و از نظر ادبیات عرب جمله فعل مضارع دلالت بر دوام و استمرار دارد . یعنی سنت و روش من بر این قرار گرفته كه مستضعفین را به قدرت برسانم و این امر اختصاص به بنی اسرائیل ندارد همانطور كه بعد از سرنگونی فرعون بنی اسرائیل توانست تحت رهبریهای خردمندانه موسی بن عمران وارث حكومت ظالمانه فرعونیان شوند و همانگونه كه حضرت محمد حكومت اسلامی تشكیل دارد بر ویرانگر حكومت قیصرها و كسراها شد و حكومت پابرهنه ها را تشكیل داد سرانجام صاحب الزمان (عج) چنین خواهد كرد .

 مولا علی در نهج البلاغه در كلمات قصار در كلمه 209 می فرماید :

لتعطفن الدنیا علینا بقد شماسها عطف الضر علی ولدها و تلی *** ذلك و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض . دنیا پس از چموشی و سركشی همچون شتری كه از دادن شیر به دوشنده اش خوداری می‌كند و برای بچه اش نگه می دارد به ما روی می آورد و سپس همین آیه را تلاوت می كند .

در حدیث دیگری تفسیر نمونه به نقل از مجمع البیان از امام سجاد روایت نموده كه فرمود : والذی بعث و اشیائهم به منزله فرعون و اشیاعه ، سوگند به كسی كه محمد را به حق بشارت دهند و بیم دهند قرار داد كه نیكان از ما اهل بیت و پیروان آنها مانند موسی و پیروان او هستند و دشمنان ما و پیروان آنها مانند فرعون و پیروان اویند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 185
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 333
بازدید ماه : 954
بازدید کل : 39870
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User